Internetové stránky by měly sloužit k tomu, aby se z nich veřejnost dozvídala to, co je jí podle majitele té které stránky zapotřebí vědět. To znamená, že by měli uživatelé internetu na stránky zavítávat, pročítat je a zamýšlet se nad nimi.
Ovšem tak tomu v naprosté většině případů nebývá. Je mnoho těch, na něž chodí jen minimum návštěvníků, a to nejednou jen čirou náhodou a tudíž bez nějakého zvláštního zájmu, a dokonce i těch, na které nezavítá vůbec nikdo, jak je rok dlouhý.
A jaký je potom smysl takových internetových prezentací? Správně – žádný. Web, na který se nikdo ani nepodívá, neplní svůj účel a je tudíž naprosto zbytečný.
A co má jeho majitel udělat, aby se vše změnilo pozitivním způsobem, aby se lidi začali právě o ten který kousíček internetu zajímat více a pokud možno opakovaně a hojně?
Existuje jenom jeden způsob, jak toho dosáhnout. Označuje se jako seo optimalizace a jde o celou řadu operací, díky nimž se dosahuje právě takových změn, jež jsou žádoucí.
Díky této optimalizaci se internetová stránka dostává do popředí zájmu internetových vyhledavačů, tyto ji posouvají na přední pozice a tím zvyšují naději na to, že jakmile někdo zadá příslušné klíčové slovo, bude nasměrován právě sem a nikam jinam.
Aby se toho dosáhlo, je zapotřebí následujících počinů:
a) Web musí být zkontrolován a musí být odstraněny všechny jeho případné nedostatky.
b) Musí být nalezena ta nejvhodnější klíčová slova, po nichž se veřejnost pídí nejčastěji.
c) Obsah tu musí být pravidelně aktualizován, je tedy třeba dodávat sem stále další a další kvalitní texty.
d) Je třeba vytváření zpětných odkazů přivádějících sem návštěvníky odjinud.
e) A pochopitelně nesmí chybět ani náležitá propagace.
Jen tím se dosáhne toho, že se začne ten který materiál nabízet na nejvýhodnějších pozicích ve vyhledavačích. A jen tak se dostane až do hledáčku uživatelů internetu, jimž je určen.
Není jiné cesty.